lördag 26 februari 2011

Pappa som bloggar om sin förlust?

Finns det några sådana som jag missat?

Den jag vet är Marcus Birro som skrivit både blogg och bok. Han skriver annat också i sina bloggar.

http://blogg.passagen.se/marcusbirro/ nuvarande bloggen

http://www.marcusbirro.se/bloggen/ gamla bloggen

Jag har inte sett någon annan blogg av en pappa som förlorat ett barn. Så tipsa mig gärna. Har nu samlat dryga 60 bloggar som berör. Endast två bloggar av män. Ovanstående och Heja Abbe av Abbes pappa, Abbe föddes med hjärtfel och en kromosomavvikelse. Så det handlar inte om förlust av ett barn men ändå en blogg som berör mig. Samt att är ovanligt med en blogg av en pappa till ett barn som kämpat.

En man som mist sin fru i cancer har jag läst. Han har skrivit lite efter sin fru död på hennes blogg. De har en liten dotter som inte längre har sin mamma. Annas blogg om livet här och nu Hennes bloggande under sjukdomen är också väldigt fint skrivet. Jag hittade bloggen efter cancergalan på tv.

Inga kommentarer: