söndag 27 februari 2011

Du finns i mina andetag - BOKTIPS

Jag har beställt en bok och nu ser jag fram emot att få hem den. Den heter Du finns i mina andetag av Eva Hellsten och finns att beställa här på Bokus och Bokia.

Återkommer med min egen reflektion kring boken den när jag har läst den.
Det lilla som står om den är:

Den 6 mars 2006 omkom min son Jonas i en lavinolycka i Val d'Isère. Han var bara 19 år. Jonas död skar itu mitt liv i ett före och ett efter. Det liv som jag trodde var mitt fanns inte längre. Jag vaknade varje morgon till dagar som jag inte ville leva och jag undrade hur många dagar jag hade kvar. Jag lärde känna mörkret och insåg hur stort det var.

Med tiden har jag långsamt, långsamt börjat märka att livet vill mig något. Jag vill älska livet igen. Älska det kantstötta liv som blev mitt. Livet räcker ut handen och leder mig varsamt framåt.

Min berättelse handlar om en gränslös sorg men också om tro, hopp och kärlek - en kärlek som inte bryr sig om döden.

Sammanfattning av boken Du finns i mina andetag av Eva Hellsten

Mina andra boktips jag har på bloggen är böcker jag har läst tidigare. Vid tillfälle har jag tänkt att jag ska läsa om de jag läste dem sommaren 2007 för då tog jag inte in böckerna lika bra som jag skulle göra nu. Så ska jag skriva min egen reflektion så fort jag läst en bok.

3 kommentarer:

maria sa...

Den boken har jag läst och jag köpte den direkt av henne då hon tillhör vår förening VSFB...Den är underbar, tyckte iallafall jag, den har blivit som en bibel för mig, lätt att man sträckläser den från början till slut...Ett annat boktips är "Bara ett andetag bort". Hon som skrivit den heter Sanna Emilia Nova(och något mer som jag ej minns, men går nog att söka på titeln)

Sandra sa...

maria: Jag har läst "Bara ett andetag bort" bok precis när den var ny förra året. Jag ska skriva mina reflektioner kring den vid tillfälle. Men tack för tipset och vad bra att du gillade boken jag har beställt. Det var nog på din blogg jag såg tipset! Hittade dig häromdagen och har läst lite, fin blogg du har.

maria sa...

Vad fint att du hittat till min blogg...och tack för din komplimang...Glädjer mig att höra att andra tycker om den eftersom det är en slags minnesbok över min son...Ska bli intressant att se vad du tyckte om Evas bok sedan..