lördag 19 mars 2011

Vart du än går, gå med hela ditt hjärta.

Ordspråket Vart du än går, gå med hela ditt hjärta 

är gammalt av Konfucius (555 f.Kr-479 f.Kr). Det ordspråket fick mig ikväll att skriva följande dikt: Får se om jag ändrar på den lite om någon dag. Jag har skrivit den på en halvtimme.
 
Jag går med hela mitt hjärta

I mitt hjärta bär jag Dig
När du flyttade in till Mig
Var annat tvunget att flytta
Det som inte gav mig någon nytta

De som bara visar sin yta väljer jag bort
Är av en annan helt annan sort
Bara yta har jag faktiskt aldrig tyckt om
Förr försökte jag dock vara lite som dom

Mitt hjärta rymmer nu mycket mer
Sedan jag rensat bort det som inget ger
Livet går inte i repris
Nu lever jag det på mitt vis

Vart jag än går följer du med,
För jag går med hela mitt hjärta
Överallt - varje dag
Hjärtat mitt

Av Sandra Jonsson, mars 2011.

2 kommentarer:

Timea sa...

Jättefint!

Sandra sa...

Åh tack så mycket :).