lördag 26 mars 2011

Sockerbröllop

Igår den 25 mars firade jag och min man Sockerbröllop vilket är sexårig bröllopsdag. Här finns alla bröllopsjubileum. Undrar om vi kommer hinna med guldbröllop, dvs 50 årig bröllopsdag om 44 år? Kanske, då är jag 77 och maken 81. Vi gick ut och åt flerrätters middag på stans finaste restaurang igår och vi hamnade bredvid ett par som var i 75-årsåldern. Vi kunde inte undgå att höra lite om att de pratade om sina år och sa "de senaste 20 åren hade varit si och åren innan dess hade varit så". I sommar firar vi tolv år och hoppas att vi kommer att sitta som det äldre paret igår, lyckliga efter kanske 50 år tillsammans. Det främst under vår tid som gifta som allt jobbigt hänt. Det har varit tuffare än vad de flesta i vår ålder behöver utstå, min mans föräldrar som dog vid dryga 60 år båda två  (pappan dog före vi gifte oss, plötsligt i hjärtinfarkt och mamman efter tio år av Alzheimers) och förlusten av Nora för snart fyra år sedan.

Vi har fixat det och trots all sorg försökt hitta lycka i de små stunderna med våra levande barn och med varandra. Nu hoppas jag att vi får ha mest glädjefyllda år hädanefter.

Idag har vi varit på Flygets dag med barnen vilket var roligt för hela familjen. Barnen fick varsin heliumballong. Elias släppte upp sin till himlen.

Idag fick jag en sådan glädjande nyhet igen, underbart (tystnadsplikt).

Inga kommentarer: