fredag 18 mars 2011

Lite frågor om mig

Hur bor du: I ett radhus.
Brukar du komma i tid: Nästan alltid.
Hur lång är du: 1,67.
Kan du laga mat: Ja men min man älskar det mer så jag äter mer än jag lagar själv :).
Vad jobbar du med/pluggar du: Jobbar.
Vad har du på dig just nu: Mysbyxor och tröja.
Har du någon fobi: Spindlar.
Hade du en bra kväll igår: Hade en bra vardagskväll, dock lite småsjuka jag och äldre sonen.
Vilket är ditt senaste inköp: Galonbyxor till Elias.
Din favoritdryck på morgonen: Kaffe.
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Barnbidrag.
Har du sovit i din egen säng inatt: Ja.
Vad hade du sönder senast: Trampade sönder en liten leksaksbil.
Vem snackade du med senast: Min äldsta son Elias började jag att skriva, men i skrivande stund kommer yngre Vilmer och pratar med mig.
Varm favoritdricka: Kaffe.

Favoritdricka när du är riktigt törstig:
Vatten.
Alkoholhaltig favoritdricka: Rött vin.
När gjorde du senast något riktigt dumt: För någon vecka sedan hände detta: det går två bussar från oss på morgonen. Jag ser en åka och springer efter den för att se om det är min som jag missat. Varpå ”min” buss passerade. Så jag fick ta bilen istället.
Saknar du någon just nu: Saknar alltid min Nora, men hon finns med mig i hjärtat.
Vad ska man göra för att få dig irriterad: Gnällighet. Dvs gnälla om saker som inte är stora problem alltför ofta (ibland är det såklart okej att gnälla).
Någon du stör dig på: Personer som aldrig visar känslor.
Dina intressen: Familjen, vänner, resor, vara utomhus, löpning, skidåkning utför och längd.
Senaste person du kramade: Min man när han reste bort imorse.
Senaste person du ringde: Min man.
Senaste person som ringde dig: Min man.
Vad drack du senast: Vatten.
Vill du fler barn: Ja, men psykiskt känns det för jobbigt en gång till. Men önskan finns. Men hur många vi än skaffar så saknas alltid ett. Alltid ett för lite.

Längtar du till din nästa födelsedag:
Inte sååå viktigt med min födelsedag så att jag längtar.
Har rakat dina ben någon gång: Många gånger.
Är du sugen på något nu: Kaffe.

Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag:
Fyra koppar.
Använder du hudkräm: Ansiktskräm varje dag. På kroppen varannan till var tredje dag.
Attraheras du av män med skägg: Ja, vårdat skägg.
Micro-pop eller poppa själv: Poppa själv i popcornmaskin.

Brukar du baka:
Fikabröd ibland. Önskar att jag bakade matbröd regelbundet.
Röstade du i det senaste valet: Självklart.
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: Väldigt nöjd!
Vilken låt lyssnade du senast på: Popular med barnen som gillar Eric Saade.
Har någon annan sovit i din säng inatt: Min man har sovit bredvid men inte i min säng.
Vad tycker du är äckligt: Lever som kött (leverpastej och anklever gillar jag).
Har du pengar på mobilen: Har abonnemang.
Vilken svordom använder du mest? Fan, men det är väldigt sällan.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.00

Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA och Coop.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En stuga.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nej.
När var senast någon stötte på dig? Det var väldigt längesen det, min man för snart 12 år sedan.
Vad åt du till middag senast? Pizza.
Kan du vissla? Ja.
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja de få gånger det visades. På julafton och om vi hyrde videobox (hade inte video).
Äger du några popband t-shirts? Nej.
När flög du senast? Stockholm januari 2011, reste tillsammans på en weekend med endast min son Elias, mysigt.
Pratar du några andra språk? Engelska, lite tyska, lite spanska.
Har du gråtit offentligt? Ja.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej.

Vad har du med dig in på bion?
Godis eller popcorn, dricka och sällskap.
Vad har du för väder? Mulet, snö.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Geografi.
När sov du senast på golvet? Vet faktiskt inte.
Vilken är din favorit drink? Gin o tonic.
Gillar du din boendesituation? Absolut. Skulle gärna ha större men inte större utgift så jag är nöjd.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 4. Men sover 7-8 i normala fall.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Lagom.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Aldrig hänt.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 34.
Tror du på liv på andra planeter? Nej.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Nora har gett mig stor del av min styrka och värre har jag inte varit med om så när jag tänker på henne så blir det lättare.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Kanske.
Tycker du om att krama folk? Ja det gör jag.
Äger du en digitalkamera? Ja.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Inte någon.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej, jag är likadan själv.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.
Är du mörkrädd? Nej.
Tre saker du nästan alltid har med dig? Mobil, plånbok, cerat.

Inga kommentarer: