onsdag 26 januari 2011

Glad över en kommentar!

Jag blev väldigt glad över kommentarer till mitt inlägg om mat här, en vän till en som förlorat ett barn som har blivit hjälpt av mitt inlägg. Det gör att jag fortsätter blogga. För det är mitt ändamål att hjälpa andra kring detta :)! Sedan att två drabbade känner igen sig är också bra och de jag har pratat med på mina samtalsträffar håller också med om att det är uppskattat med mat och annan hjälp.

Här kommer några dikter/sångtexter till.

Till dig som förlorat ett barn
Den svåraste av sorgerär när livet blir för kort,
och en dotter eller son
för alltid har ryckts bort.

När någon man gett liv
och älskat mest av allt,
så grymt kan tas ifrån en
blir det ofattbart och kallt.

I sorgens tunga mörker
får man ta en dag i sänder,
och försöka samla kraft
tills ljuset återvänder.

Och i all gränslös saknad
så hjälper det att se,
den medkänsla och omsorg
som andra har att ge.

Författare: Siv Andersson


Till Er, Våra Änglar
Era små händerna som aldrig fick känna
Era små läpparna som aldrig fick smaka
Era ögonlock som slöts för tidigt
Era ögon som aldrig fick se

Vingarna som växte ut för snabbt

Vi kände vinden från era vingar
Vi kände kärleken som aldrig försvunnit
Vi som såg er själ
Vi som hörde hjärtat som slutat slå

Tårar när era vingar växte ut för snabbt

Ni fick våra hjärtan att växa
Ni fick våra ögon att se
Ni fick våra händer att känna er kärlek
Ni fick våra själar att förstå

Att änglars vingar berör trots korta möten
Att änglars vingar kan hela även ett trasigt hjärta
Att änglars vingar finns i sorg, i saknad, i glädje, i skratt
Att änglars vingar kan visa varför kärlek finns

Trots att era vingar växte ut för snabbt

Tack, Ni Änglar
För Er gåva till oss


Författare: anonym



När kärleken föds

När kärleken föds
har den inget namn
Men vi hade den här
tills du släppte min hand

Låtsas ännu att du finns här
Dina hjärtslag ger mig skydd
Men jag ser frosten
i dina fotspår
Som en gåta jag aldrig tytt

Var är du?
Det är kallt
kom värm mig nu
När kärleken föds har den inget namn
När kärleken dör
vet vi vad som försvann

Författare: Shirley Clamp



När det otänkbara händer

När det otänkbara händer
Som ingen människa kan förutse
När ödet ger dig en hand
du aldrig ville se

Kan någon se nån mening
i något av det som sker
Varför drabbades just du
Varför just här och nu

Du har en lång mörk väg framför dig
Som du aldrig tänkt att gå
Man får ta ett steg i sänder
Vad ska man annars göra
När det otänkbara händer

Inget hörs och inget syns
När en värld plötsligt bryts itu
Dagar kommer och dagar går här
Solen skiner som förut

Det är nåt vi gärna glömmer
Det här livets bräcklighet
Och för dom som lämnas kvar
Bara frågor inga svar

Du har en lång mörk väg framför dig
Som du aldrig tänkt att gå
Man får ta ett steg i sänder
Vad ska man annars göra
När det otänkbara händer

Du kommer klara det här
Ge det den tid det tar
För varje vilsen människa
finns en väg tillbaks
Tillbaks…

Författare: Mauro Scocco

Inga kommentarer: