fredag 8 april 2011

Mysig dag

Idag var jag med Elias och Vilmer på deras förskola idag. Denna vår är Elias sista vår sedan blir det 6-års till hösten. Jag är så glad att jag tog mig tid att vara där idag, för det var väldigt mysigt att få vara med dem en förmiddag. Det var bara nio av arton barn där. Vilmer var veckans kompis och fick hålla i uppropet på samlingen, vilket var roligt. Han var så stolt. Det var så fint att se hur de stora hjälper de små vid matbordet och hur lugnt och skönt de hade det när de åt mat. Jag tror verkligen på blandad avdelning och är så glad att mina barn fått gå två år tillsammans på samma avdelning. Detta var det bästa med denna vecka. Fina barn och fin personal. Jag känner glädje, lycka och tacksamhet över mina älskade barn helt enkelt.

Ibland kommer tanken på hur det hade varit om jag fått ha alla mina tre barn där tillsammans. Tänk om deras syster hade fått vara där med sina bröder. Men det är bara en tanke, jag känner lycka över mina två.

Jag rekommenderar verkligen att ta sig tid att vara med en dag på förskolan. Det var toppen!
 
Sedan har jag fått en nytt ansvar på jobbet och det har är också spännande att få ha det ansvaret.

Så en bra vecka och nu är det helg.

Inga kommentarer: